October 20, 2011

ragam bercinte

...hye assalmaualaikum suda agak lame x mengupdate blog nie kn..
..alahai kesian nyer ko whai blog sbb di abaikn oleh tuan nyer..
..eeeiiisssshhhhh..
..mne ade di abaikan la just nk rest wat seketike jer..
..eceh ceh ceh emy kemaen lg cm la ko bekerje kn,pdhal msih student lg..
..oke nie aku der nk share smthng ngan korang nie arap korang enjoy oke !..
:-)

  • kalau bercinte,jangan berkepit macam belangkas,hantar surat berbelas belas SMS beribu ribu,mase dating sebelah tandas,berpeluk peluk dalam bas,asyik menjeling dalam kelas,minum air perrgghh kongsi segelas..hehehehehehehe..
bile ade konflik,haa mule la nk frust,nak tunai solat pon malas,tak dapat focus stdy dalam kelas,waktu result nak kuar tawu plak nk cemas,takut exam tak lepas,tup tup pakwe sendri kne kebas..melepas ! hampeh !!

  • kepada yang masih single
cinte ibarat kupu kupu,makin dikejar makin dihindar,tp bila kau biarkan ia terbang ia akan menghampiri mu saat kau x duge,cinte mampu membahagiakanmu,tetapi sering pula menyakiti,cinte itu hanye istimewa apabila kau berikan cinte pada seseorang yang layak menerimanya.

  • kepada playboy or playgirl
jangan katakan " I LOVE U " bile kau tidak benar benar peduli,jangan bicarakn soal cinte bile itu tidak benar benar ade,jangan sentuh hidup seseorang bile kau hanye berniat untuk mempermainkannye,jangan menatap mata seseorang bila kau melakukan pembohongan,hal paling kejam yang dilakukan ialah membuat seseorg itu jatuh cinte,sedangkan kau tak berniat langsung untuk menerimanaye saat ia terjatuh !!!.(important)

  • kepada yang patah hati
bertahan selame kau mengiginkan nyer akan menghiris luke sedalam kau membiarkannye.persoalannye bukan bagaimana mengatasi rasa sakit itu,tetapi apa yang boleh diambil dan dihayati sebagai pengajaran dan hikmahnyer.

  • kepada yang masih bertahan mencintai seseornag yang telah pergi
hal yang menyedihkan dalam hidup adalah,apabila kau bertemu seseorang,lalu jatuh cinte,akhirnye menyedari bahawe die bukanlah jodoh dan kau telah mensia siakn masa bertahun tahun untuk orang yg tidak layak,kalau sekarang die tidak layak,10 tahun dari sekarang pon dia tak akan layak,biarkan dia pergi dan lupa kan..

 '' flowers need sun ''
'' people need love ''

p/s : ini sekadar ingin berkongsu saje..xder niat ape ape pon lau terase maaf la yer !
p/s : mulai skang hargai la org yg setulus ikhlas mencintai kite 
p/s : i like to thank you very much to my bf sbb snggup tguu sy walupon waktu tue sy jd milik org laen tp kini alhamdulillah ALLAH menyatukan kami..ammiinn..

4 comments:

lemon said...

nice dear...

EmY said...

yup..itu reality nyer right !

Sya Chot .. said...

hebat dear..
i dah bals sighn u pada blog i,thn i dah follow u bck..
suprt blog mlysia..:)

EmY said...

thanks dear..n thanks follow u..yup rmair support blog mlaysia ! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...